Vanliga frågor & svar

Frakt & leverans

Vad kostar frakten?

Spårbar leverans (varubrev 1:a klass): 49 kr.
Brev med frimärke: 19 kr.

Fraktfritt (spårbar leverans) vid köp över 399 kr.

Hur lång är leveranstiden?

Beräknad leveranstid är 5-10 arbetsdagar då vi designar alla ordrar på beställning i tur och ordning.

Leveranstiderna är ungefärliga och vi ansvarar inte för eventuella leveransförseningar som är utanför vår kontroll.

Vad har ni för fraktbolag? Hur skickas min order?

Alla ordrar skickas med Postnord. Antingen som varubrev 1:a klass med spårnings-ID eller brev med frimärke.

Skickar ni ut någon leveransbekräftelse?

En leveransbekräftelse skickas alltid ut när vi postar din order.
Har du Postnords app kommer du att kunna följa din försendelse direkt i appen.

Levererar ni utanför Sverige?

I dagsläget erbjuder vi endast leverans inom Sverige.

Design

Jag hittar inte min hundras.

Skriv till oss, så ska vi försöka ta fram din hundras! :)

Kan jag ha ikon på något annat djur än hund?

Självklart! Skriv till oss och uppge vad det är för djur du vill ha, till exempel kattras, hästras, kanin etc. så ska vi göra vårt bästa för att hitta något som passar dig.

Hur många ikoner kan jag ha på en namnbricka?

Hundbensform
Framsida och baksida:
Upp till 4 ikoner

Rund och fiskform
Framsida: 1 ikon + 1 rasikon
Baksida: 1 ikon

Måste jag välja ikoner?

Självklart inte. Du väljer i så fall bara "Ingen ikon"/"Ingen rasikon" i första alternativet när du designar din bricka eller så

Vad gör jag om jag inte vill ha ikoner alls?

Då väljer du bara "Ingen ikon" och "Ingen rasikon" när du lägger din beställning.

Kostar gravyren på framsidan extra?

Gravyr på framsidan ingår alltid, oavsett vilka namnbrickor du än väljer.

Hur vet jag vilken storlek jag ska beställa?

Kolla vår storleksguide, där finns det exakta mått och storleksrekommendationer. Skulle du ändå vara osäker, skriv till oss så hjälper vi dig att hitta rätt.

Beställning

Vad har ni för betalningssätt?

Klarna faktura, delbetalning, direktbetalning, kortbetalning och Swish

Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?

Kolla din skräppost-korg så att den inte har hamnat där. Kontrollera även så att du inte har råkat stava fel på din e-postadress.

Är något fel i orderbekräftelsen eller om du inte har fått din orderbekräftelse inom kort ska du kontakta oss.

Kan jag ändra i min beställning?

Skriv till oss snarast möjligt ifall du upptäcker att något blivit fel. Såvida designarbetet inte har påbörjats och namnbrickan är graverad så gör vi vårt bästa för att hjälpa dig.

Kan jag avbryta min beställning?

Skriv till oss snarast möjligt. Vi kan inte garantera att vi har möjlighet att avbryta din order då vi oftast påbörjar designarbetet omgående.

Vi tar inte ansvar för eventuella felbeställningar.

Jag förstår inte hur man beställer.

Kolla vår designguide, där går vi igenom steg för steg hur man går tillväga. Skulle du ändå vara osäker, kontakta oss via kontaktformuläret längst ner på sidan så hjälper vi dig vidare! :)

Retur, byte, ångerrätt & reklamation

Kan jag returnera, byta eller ångra mitt köp efter lagd order?

Ångerrätt, retur och byte gäller inte produkter med personlig gravyr som har designats efter dina önskemål.

Kontrollera därför alltid en extra gång så att allt stämmer innan du slutför din beställning.

Hur gör jag om jag vill reklamera?

Vi garanterar att de varor du får är felfria vid leverans då det görs flera noggranna kontroller innan vi skickar iväg en order. Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till hello@thefluffytails.se inom 1 år. Ange ditt namn, ordernummer samt bifoga bilder och beskrivning av felet.

Garanti och reklamationsrätt för varor omfattar endast ursprungliga fabrikationsfel, och därmed inte fel som uppstår vid:

  • Fel orsakade av slitage eller vid felaktig hantering och användning där varan inte har brukats enligt våra rekommendationer.
  • Egen förändring/konfigurering av varans funktion och utseende.
  • Varor som är utan fabrikationsfel, men där kund upplever att produkten inte motsvarar förväntningarna. Det åligger kunden att kontrollera sina val av designdetaljer och att all text (t. ex. namn och telnr) är korrekta vid beställning. För att kunna genomföra en beställning måste kunden i första hand ha godkänt och bekräfta att allt är korrekt. Därefter läggs produkterna i varukorgen, där kunden vid ytterligare tillfälle får möjlighet att kontrollera uppgifterna innan beställningen genomförs.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

Skötselråd & övrigt

Hur rengör jag namnbrickan? Kan jag tvätta den?

Våra namnbrickor är smutsavvisade och helt underhållsfria och behöver därför aldrig poleras eller putsas upp. Vill man ändå rengöra brickan så går det alldeles utmärkt att tvätta den med diskmedel/såpa men det brukar räcka med att torka av eller bara skölja med vatten.

Nyckelringen är av rostfritt stål så du behöver inte ta loss den.

Skötselråd - våra rekommendationer

Vi rekommenderar att fästa namnbrickan i en separat ögla på halsbandet eller exempelvis i selets handtag för att minska slitage. Undvik att sätta den i koppelfästet där kopplet sitter. Våra namnbrickor kan inte gå sönder men kan hålla sig fin i många år om de inte utsätts för onödig slitage.

Ansvarsbegränsning

Vi ansvarar inte för borttappade/förlorade namnbrickor eller nyckelringar. Inte heller för slitage, felaktig hantering, användning och skador som uppstått där varan inte har använts enligt våra rekommendationer.

Har ni någon fysisk butik man kan handla i?

Vi har ingen öppen butik för allmänheten utan endast e-handel som då är öppen 24/7 där du i lugn och ro kan beställa när det passar dig bäst.

Hittar du inte svar på din fråga? Skriv till oss!