Köpvillkor

1. Allmänt

Genom att handla via vår webbplats godkänner kunden våra köpvillkor.

2. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på vår webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då alla namnbrickor är spegelpolerade och avger olika reflektioner beroende på ljus och vinkel. En viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet och upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

2.1 Produktskydd & äkthet
Från och med 2024-12-05 graverar vi vårt företagsnamn på alla namnbrickor för att skydda våra unika namnbrickor och garantera att du får en äkta produkt. Detta påverkar inte produktens kvalitet eller funktion. Tack för att du väljer oss!

3. Beställningar

Vid genomförd beställning skickas en orderbekräftelse ut via e-post. Vi förbehåller oss rätten att annullera eller ändra en beställning vid tekniska fel, lagerbrist eller felaktiga priser.

Om något är felaktigt i orderbekräftelsen eller om orderbekräftelsen inte mottagits inom kort ska kunden kontakta oss på hello@thefluffytails.se snarast möjligt. 

Genomförda beställningar kan inte ändras, utan måste annulleras (under förutsättning att designarbete inte har påbörjats).

4. Priser och betalning

Alla priser är i SEK och inkluderar moms. Vi accepterar betalning via Klarna faktura, delbetalning, direktbetalning, kortbetalning och Swish

5. Tillgänglighet

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning. Om en produkt inte finns i lager vid beställningstillfället, kommer vi att kontakta kunden snarast möjligt.

6. Leverans och fraktkostnader

Alla ordrar skickas med Postnord. Vi erbjuder leverans inom 5-10 arbetsdagar då alla produkter designas och graveras i tur och ordning.

Spårbar leverans (varubrev 1:a klass): 49 kr.
Brev med frimärke: 19 kr
Vi ansvarar inte för förlorade eller försenade leveranser med ordrar som skickas med frimärke.
Fraktfritt (varubrev 1:a klass) vid köp över 399 kr.

En leveransbekräftelse skickas alltid ut när vi har registrerat och skickat en order. I Postnords app kan man följa sin försändelse direkt i appen om man har valt spårbart varubrev.Leveranstiderna är ungefärliga och vi ansvarar inte för eventuella leveransförseningar som är utanför vår kontroll. Om det har skett förseningar i en leverans utan att vi meddelat kunden om detta ska kunden kontakta oss snarast möjligt.

7. Villkor för presentkort

Giltighetstid: Presentkortet är giltigt i 2 år från inköpsdatum.

Ångerrätt: Vid köp av presentkort online har kunden rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen, förutsatt att kortet inte har börjat användas.

Ansvar: Förlorade eller stulna presentkort ersätts inte och är kundens ansvar att förvara.

Övrigt: Presentkortet kan inte lösas in mot kontanter, vare sig helt eller delvis.

8. Returer och Ångerrätt

Ångerrätt, retur och byte gäller inte produkter med personlig gravyr som har designats efter dina önskemål.

Kunden är själv ansvarig för att beställningen blir korrekt. Mer information finns under punkt 8.

9. Reklamation

Garanti och reklamationsrätt för varor omfattar endast ursprungliga fabrikationsfel, och därmed inte fel som uppstår vid:

● Fel orsakade av slitage eller vid felaktig hantering och användning där varan inte har brukats enligt våra rekommendationer.
● Egen förändring/konfigurering av varans funktion och utseende.
● Varor som är utan fabrikationsfel, men där kund upplever att produkten inte motsvarar förväntningarna. Det åligger kunden att kontrollera sina val av designdetaljer och att all text (t. ex. namn och telnr) är korrekta vid beställning. För att kunna lägga en beställning måste kunden i första hand ha godkänt och bekräfta att allt är korrekt. Därefter läggs produkterna i varukorgen, där kunden vid ytterligare tillfälle får möjlighet att kontrollera uppgifterna innan beställningen genomförs.

Vi garanterar att de varor kunden får är felfria vid leverans då det görs flera noggranna kontroller innan vi skickar iväg en order. Eventuella fel och defekt ska alltid meddelas till hello@thefluffytails.se snarast möjligt där kunden uppger namn, ordernummer samt bifogar bilder och beskrivning av felet.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

10. Kundens ansvar

Det åligger kunden att kontrollera sina val av designdetaljer och att all text (t. ex. namn och telnr) är korrekta vid beställning. För att kunna genomföra en beställning måste kunden i första hand ha godkänt och bekräfta att allt är korrekt. Därefter läggs produkterna i varukorgen, där kunden vid ytterligare tillfälle får möjlighet att kontrollera uppgifterna innan beställningen genomförs.

11. Ansvarsbegränsning

Vi ansvarar inte för:
● Eventuella felbeställningar
● Borttappade/förlorade namnbrickor eller nyckelringar.
● Slitage, felaktig hantering och användning där varan inte har använts enligt våra rekommendationer.
● Indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

12. Användning av bilder

Vid beställning av egendesignade namnbrickor ger kunden The Fluffy Tails tillåtelse att fotografera produkterna för marknadsföring, t.ex. på sociala medier och vår webbplats. Personlig information, som telefonnummer, censureras. Kunden kan kontakta oss på hello@thefluffytails.se om kunden inte vill att bilder används.

13. Force majeure

Vi ansvarar inte för förseningar eller fel som kan uppstå på grund av omständigheter utanför vår kontroll, inklusive men inte begränsat till krig, myndighetsbeslut, förseningar eller uteblivna leveranser från leverantörer eller andra oförutsedda händelser.

14. Ändringar av Villkor

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor när som helst. Ändringar kommer att publiceras på vår webbplats.

15. Kontakt

För frågor gällande våra köpvillkor, vänligen kontakta oss på hello@thefluffytails.se.